O autorze
Ciocia Aga - zawodowo i całkiem prywatnie dla dwójki cudnych dzieciaków. Spotkać można ją w jednym z poznańskich przedszkoli, gdzie pracuje od kilku lat, na basenie lub ścieżce rowerowej. Czyta dużo, bo nie chce być statystycznym Polakiem, nie ma telewizora ani samochodu, za to ma swój blog oraz profil na facebooku

Owsiane śniadanie na 5 sposobów. Od dzisiaj najtańsze i najzdrowsze poranki mogą zagościć w Twoim domu

http://agaidzieciaki.mamadu.pl/122225,owsiane-sniadanie-na-5-sposobow
Płatki owsiane nazywane są najtańszym i najzdrowszym produktem zbożowym - za półkilogramowe opakowanie zapłacimy nie więcej niż trzy złote. Ale nie tylko z powodów finansowych warto je jeść - są bogate w białko, aminokwasy, błonnik, witaminy i minerały, pomagają obniżyć poziom cholesterolu, a na diecie odchudzającej to nasz wielki sprzymierzeniec, bowiem pęcznieją w żołądku i dają na długi czas uczucie sytości. Jeśli owsianka do tej pory kojarzyła się wam z kleistą breją o paskudnym smaku najwyższy czas na jej odczarowanie - oto pięć przepisów na śniadania z owsem w roli głównej.

Zanim jednak przejdziemy do gotowania, czas na kilka wstępnych porad. Na półkach sklepowych znajdziemy trzy rodzaje płatków owsianych: zwykłe, błyskawiczne i górskie. Najlepiej jest sięgać po te, grubsze, mniej przetworzone, które zachowują najwięcej wartości odżywczych, a więc płatki zwykłe lub górskie. Owsiankę można przygotować na mleku krowim, roślinnym (migdałowym, sojowym, kokosowym, ryżowym - w sklepach znajdziemy ich teraz mnóstwo) lub na zwykłej wodzie. Można też dodać płatki do jogurtu naturalnego - świetnie się razem komponują.



Proponowane owoce można zmieniać według własnych upodobań - to jedynie propozycja, którą śmiało można modyfikować i dopasowywać do siebie. Płatki można wsypać do zagotowanej wody/ mleka lub odwrotnie - gorący płyn wlać do miseczki z płatkami i odczekać kilka minut aż napęcznieją. Jeśli rano bardzo się spieszycie, zróbcie to poprzedniego dnia wieczorem - owsianka na zimno smakuje równie dobrze!

KAKAOWA OWSIANKA Z BANANEM I ORZECHAMI

Składniki na 1 porcję:

Płatki owsiane górskie- 50 g
Mleko- 1 szklanka
Banan - 1 sztuka
Kakao - 1-2 łyżeczki
Orzechy - 1 łyżka pokruszonych lub kilka sztuk całych

Mleko podgrzewamy, wsypujemy płatki i dodajemy kakao. Gotujemy przez parę minut, dodajemy orzechy. Przekładamy do miseczki, dekorujemy pokrojonym bananem. Jeśli istnieje potrzeba można owsiankę posłodzić odrobiną miodu.

CYNAMONOWA OWSIANKA Z JABŁKIEM I MIODEM
Składniki na 1 porcję:

Płatki owsiane górskie- 50 g
Mleko- 1 szklanka
Jabłko- 1 sztuka
Cynamon- kawałek laski lub 1 łyżeczka
Miód - 1-2 łyżeczki
Płatki migdałów do dekoracji

Mleko podgrzewamy z kawałkiem laski cynamonu (jeśli nie mamy dodajemy cynamon w proszku razem z jabłkami), wsypujemy płatki, gotujemy przez chwilę. Dodajemy pokrojone jabłko i gotujemy przez kilka minut. Przekładamy do miseczki, wyjmujemy laskę cynamonu, dekorujemy miodem i płatkami migdałowymi.

PLACKI OWSIANE
Składniki na 1 porcję:

Otręby owsiane 40 g
Otręby pszenne 10 g
Jajko- 1 sztuka
Cynamon do smaku
Żurawina suszona lub rodzynki - 1 łyżka
Płatki migdałowe- 1 łyżka

Otręby zalewamy odrobiną gorącej wody i odstawiamy na kwadrans (można też zostawić je na noc). Dodajemy jajko, cynamon i żurawinę, mieszamy. Smażymy na patelni teflonowej z niewielką ilością oliwy - z porcji wychodzi ok 8 małych placuszków. Podawać z jogurtem naturalnym lub świeżymi owocami.

JABŁKA/ GRUSZKI POD OWSIANĄ PIERZYNKĄ

Jabłko lub gruszka - 1 sztuka
Płatki owsiane górskie- 4 łyżki
Masło- 2 łyżeczki
Miód- 2 łyżeczki
Płatki migdałowe lub wiórki kokosowe- 1 łyżka
Jabłko/ gruszkę kroimy i układamy w naczyniu do zapiekania (miseczka, foremka). Płatki, masło, miód i migdały lub wiórki łączymy ze sobą ręcznie i rozkładamy na jabłka. Wstawiamy do piekarnika na 180 st., pieczemy ok. 20 minut i zjadamy ze smakiem - tylko uwaga, gorące!

OWSIANA GRANOLA KOKOSOWO- MIGDAŁOWA

Płatki owsiane górskie- 3 szklanki
Wiórki kokosowe - pół szklanki
Posiekane migdały - pół szklanki
Słonecznik- 2 łyżki
Miód- 4 łyżki

Płatki, wiórki, migdały i słonecznik wsypać do miski, dodać miód i dokładnie wymieszać tak, by wszystkie ziarna były oblepione. Wyłożyć je na blachę pokryta papierem do pieczenia i równomiernie rozprowadzić. Wstawić na 20 -30 minut na 180 stopni. Można w tym czasie mieszać, by wszystko przypiekało się równomiernie. Upieczoną granolę odstawić do wystygnięcia, chłodną połamać i przechowywać np. w słoiku. Można dodać do niej suszone owoce, np. żurawinę, pokrojone daktyle, rodzynki. Podawać z mlekiem lub jogurtem i owocami.

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Trwa ładowanie komentarzy...